søndag den 22. maj 2011

Samleren slår til igen

Kender I de der realityprogrammer, hvor man møder folk, der næsten har samlet sig selv inde i deres hus? De har uoverskuelige bunker af ting, som andre anser for værdiløst ragelse, men de kan ikke lade være med at samle og beholde...
Jeg spekulerer lidt på, om jeg er ved at gøre mig værdig til deltagelse i et af de programmer om en 20 års tid...(10 måske?).

For jeg har nemlig igen tiltusket mig enorme mængder af mærkelige ting, - denne gang er det lysmanchetter. Smukke, smukke lysmanchetter, som vi bedst husker dem i al deres nylon og plastikglans (!)
Jeg ville egentlig bare købe 10 af dem, men så kom samleren op i mig, og før jeg vidste af det, havde jeg købt alle nordjyllands aflagte lysmanchetter (eller i hvert fald 200 af dem) til den nette sum af 60 kr.





Og hvor er jeg en glad samler! For jeg har fundet en måde at bruge hver og en manchet på, og som det ses på billedet, bærer min søde svigermor nu en lille buket sommer på hovedet :)
Jo jo, jeg arbejder mig ud af bunkerne... Næste skridt bliver at få det på Amio, så noget af det forhåbentlig også kan komme ud af huset igen ;)

7 kommentarer:

  1. Helt ærligt, da jeg så det første billede tænkte jeg, Oh skræk, jeg forstår godt din kæreste!
    Men så kommer afkommets moder frem med fint hårpynt og så giver det jo mening! :)

    SvarSlet
  2. Lysmanchetter! -Også 200 af dem, dem har man ikke set meget til siden firserne/start halvfemser også lige ved gamle damer he he.
    Men sikke en sjov måde du gør dem moderne igen;-)

    SvarSlet
  3. Ja, Anne, det tænkte min kæreste også - højt! Nu er han ligesom dig lidt mere overbevist. Men kassettebåndene tvivler haan stadig på...

    Linsens, det er nemlig utrolig firser og gammeldameagtigt med lysmanchetter! Tror også der ligger mange rester fra 80'er/90'er-konfirmationer i posen med manchetter :)

    SvarSlet
  4. Jaaaaaa! Det er sgu da dét!! Har længe undret mig over alle de lysmanchetter der bare lå og var i vejen, og pludselig har du set lyset! For dælen da, hvor er det bare noget topnice hårpynt! Du overrasker mig på den topfede måde gang på gang!! :-)
    Ha' den lækreste aften!
    Kh. Jane

    SvarSlet
  5. Tusind tak, søde Jane :) Herligt med så meget begejstring! Jeg følte også bare en lille smule, at jeg så lyset, da kurven med lysmanchetter forvandlede sig til skøn hårpynt i mine tanker :)
    Du må også have en skøn aften.

    Kh. Maria

    SvarSlet
  6. De er rigtig fine. Særligt den med de forskellige blomster. Sig til når du har dem til salg :-)

    SvarSlet
  7. Tak, skal du have Asli :)
    Jeg har lige puttet de første to på Amio, og der kommer formentlig også lidt ned i Workshoppen fra på torsdag af :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...