tirsdag den 17. maj 2011

I'm spending my time...

Med at bygge om på bloggen, slå hjernen fra og forsøge at fortrænge, at det imorgen igen er tid til skanningssvar til min far. Åh, hvor kan jeg ikke fordrage, når det kommer tæt på, og frygten kryber ind under huden på samme tid som følelserne kryber udenpå.
På de dage kan det både være en velsignelse og en forbandelse at være lærer. Forbandelse, når det kræver al ens energi at tage elevernes mindre problemer, så alvorligt, som de skal tages (de er jo store for dem, selvom jeg har mine øjeblikke, hvor jeg tænker, at de bare skulle vide...). Velsignelse på de dage, hvor deres kommentarer eller pudsige påfund får en til at elske nuet og glemme alt andet.
Plakaten her er en af de ting, der kan få mig til at grine og glemme på de dårlige dage:



1. Klasses drenge fortolker, hvad læseglæde er for dem...
De er rimelig rock'n'roll af en flok 7-årige at være: "Vi er rocklæser, det er sjovt at læse om rockbant"... Nå, ja, og så sidder de også lige og drikker øl!
Mere af det, tak!

1 kommentar:

  1. Dejligt med opmuntring i svære tider... Krydser fingre alt hvad jeg kan:-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...