lørdag den 22. januar 2011

Sikke en fredag... jeg er helt overvældet :)

...For jeg har nemlig fået hele to af disse i dag:
Den første har jeg fået af Linsens, som jeg først for nylig har stiftet bekendtskab med. Det gør dog ikke bekendtskabet mindre interessant. Hun er en utrolig sød og kreativ blogger, der laver fine, fine indlæg om ting hun selv laver, skriver hyggelige indlæg om det der rører sig i hverdagen og ikke mindst lægger gode ting ud til inspiration. Jeg er fx meget opsat på at nå forbi nogle af de ting i Berlin, som hun har anbefalet på sin blog. Og så forestiller jeg mig, at hun har mindst lige så mange bunker stof liggende diverse steder, som jeg har :).
Tusind tak Linsens for den fine award :)

Den anden award har jeg fået af Onkel Anne.  Da jeg er ny her i blogland, er Onkel Anne også et nyt bekendtskab for mig. Også her et meget positivt af slagsens. Anne er mor med stort M. Hun skriver fantastisk humoristisk om hverdagen med Rasmus hendes søn og meget andet. Jeg må grine hver gang jeg læser et af hendes indlæg! Der strømmer meget livsklogskab, glæde, humor og omsorg ud gennem Annes taster på computeren - og jeg er sikker på at hun er det, som min farmor ville kalde et "livsstykke".
Også tusind tak til dig Anne for awarden :)

Med sådan en award følger der også nogle "regler":

By accepting this award I will complete the following:
Thank and link back to the person who
awarded me.

Share 8 things about myself.

Pay it forward to 8 bloggers that I have recently discovered.

Contact those bloggers and tell them about their awards.

Når nu jeg har fået 2... skal jeg mon så fortælle 2 x 8 ting...?
Det siger mine matematikkundskaber mig i hvert fald, så jeg tror, at jeg vil forsøge at dele det op i 2 kategorier:

8 "generelle" ting om mig:

1: Jeg har en tvillingesøster, som bliver nævnt som nummer et, da hun må være at betegne som halvdelen af mig. Vi er ikke symbiotiske, men hun er og bliver min bedste veninde. Hun er ligesom jeg lærer, og går der 2 dage, hvor vi ikke snakker sammen, så mangler der noget... meget!

2: Jeg har boet i campingvogn sammen med hende søsteren i sammenlagt et år fra vi var 15 til vi var 17 år. Vores forældre flyttede langt ud på landet da vi var 15 år, så vi insisterede på, at de stillede deres campingvogn op hos nogle venner i den by, hvor vi flyttede fra. Det gjorde de (nok af frygt for to hysteriske teenagedøtre)! Der boede vi to år i træk fra maj til oktober med en portion madpenge og to knallerter. Så der stod den ellers på venindehygge, rødvin, smøger og 15 km lange ture på knallert til byen (med en god brandert og uden styrthjelm, men med masser af hårlak i håret) ;)

3: Jeg er vegetar. Don´t ask why! Jeg har været det siden jeg var 6 år, da mine forældre opgav at få mig til at spise mere kød. Er nok bare ikke særlig pjattet med smagen - ikke noget etikfanatisme her.

4: Jeg er MEGET mor-syg, selvom jeg er 27 år. Det vokser man nok ikke lige sådan fra.

5: Jeg er et kæmpe rodehoved og samler, men er ikke særlig god til at leve i rod - dårlig kombi ;)

6: Jeg har motorcykelkørekort og en drøm om en dag at få råd til en motorcykel...

7: Jeg var lærervikar i 8 år inden jeg endelig fik taget min lærereksamen. It runs in the family. Min mor og søster er også lærere.

8: Det mærkeligst job jeg har haft, var som luftfotosælger.

8 "kreative" ting om mig:

1: Jeg hadede lyden af stof, der blev revet over, da jeg var yngre. Måtte engang gå fra en håndarbejdstime, hvor det var aktiviteten hele timen. Siden har jeg lært at leve med det, da det gør visse ting noget nemmere.

2: Min mave trak sig sammen, da Maja i 4. klasse syede sig i fingeren i en håndarbejdstime. Som 23-årig gjorde jeg det selv... godt og grundigt. En knækket nål og en bidetang... need I say more. Så fik jeg vist lært ikke at se fjernsyn mens jeg syede!

3: Jeg har gået et halvt år på Columbineskolen. Elskede tilskæring, men kunne ikke holde ud at SKULLE være kreativ hele tiden, så det blev ved det.

4: Når jeg får en idé så kaster jeg rundt med stof, bånd og knapper i hele stuen. Det er nødvendigt for ligesom at se tingene sammen, men jeg er ikke så vild med det der oprydning efter stofmassakren.

5: Jeg bruger ikke fingerbøl, men har fået et meget fint et arvestykke med meget affektionsværdi af min kærestes mormor i "Mågestellet" - så rørende!

6: Jeg laver helst projekter, der ikke tager over én dag. Men får jeg først kastet mig ud i noget større, er jeg ligesom en duracelkanin, så bliver jeg bare ved og ved indtil det er færdigt - uanset hvor lang tid det tager, og hvor lidt nattesøvn jeg får.

7: Mit første syprojekt var at applikere et hjerte på en af mine bluser. Jeg var nok 10 år. Min mor roste det, som en mor nu skal ;)

8: Jeg drømmer om en dag at lave en håndarbejdsbog til folkeskolen. Der findes bøger med forløb til dansk og mange andre fag, men ikke rigtig nogle til håndarbejde, hvor mål og med er klare.

Og nu til det svære. 2 awards = 2 x 8 bloggere, som jeg skal sende awards´ne videre til.
Det skal jo være blogs, som man for nyligt har opdaget. Ja, jeg er ny her i blogland, så de er alle nye for mig, selvom de måske ikke er det for andre.

Louise, er en blogger, som jeg også kender IRL. En evig inspiration ikke kun kreativt, men også privat.

Dorit, der har så mange fine kreative projekter at vise frem. Dorit bruger mange materialer fra den grønlandske natur - og det er meget vellykket!

Anne, der trods eksamensstress har haft tid til at lægge fine kreative projekter til inspiration ud til os andre. Derudover laver hun skønne ting i farve- og mønsterkombinationer, som jeg elsker!

Koloristas kulørte hurlumhejhus fordi hun skriver ærligt og siger tingene, som de er.

Mie, fordi der kommer så mange fine ting ud af hænderne på hende, som jeg gerne vil have/lave på et tidspunkt. Hvem der fx bare havde et barn, så man kunne lave fine hæklede aber...

How about orange, because I get so inspired!

Kreative Louise, fordi jeg godt vil være sådan en håndarbejdslærer :)

Karen Marie, fordi jeg elsker billederne, projekterne og al den inspiration jeg får her.

Heidi, fordi nogle blogs bare må læses :)

Asli, fordi hun deler så meget, og fordi hun vil lave en hækleskole. Jeg kigger klart med!

Lis, fordi hendes blog var en af de første jeg stødte på, og straks gav mig et hint om, hvor meget fint, der fandtes herude i blogland.

Marlene fordi hun laver ting, som ofte er i anderledes materialer og som fanger min interesse.

Helle, fordi der er farver og gang i den på hendes blog. Lampen i farvede muffinsforme er bare et af projekterne, som jeg helt sikkert skal have kigget mere på!

Karen, fordi hendes perlebloggerkoncept er lige så anti-jante og en kilde til stor inspiration og opdagelse af nye blogs, som denne blog-award-leg er - herligt!

Lea, fordi hun har en blog og butik med ting, som jeg ville fylde mit hjem med, hvis kæresten tillod det. Man har vel lov at drømme...

Puk, som er endnu en håndarbejdslærer og billedkunstlærer, der giver dejlig inspiration videre. Noget, jeg som lærer elsker :)

Og havde man måttet sende awards tilbage til afsenderen, så havde Linsens og Onkel Anne helt sikkert også fået en!

Jeg er meget glad, beæret og overvældet over de to awards. Selvom der kom meget ud af tasterne som svar på alle spørgsmålene, så sidder jeg her i sofaen og er helt tavs og glad :)



2 kommentarer:

  1. Wauw en flot udfyldelse af awarden :)

    Jeg er stolt og beæret over at være blevet valgt. Tak for roserne ;)

    Så nu går jeg i tænkeboks.

    SvarSlet
  2. Hold da op du er god til at skrive ting om dig selv - og så hele x 2 imponerende og hyggeligt!
    Tusind tak for de pæne ord til mig, dem sætter jeg MEGET stor pris på :0)

    Dejlig mandag til dig, KH Karen Marie

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...