fredag den 7. januar 2011

Museboller, fredag og så er det sagt!

Altså ikke fordi, der nogen her, der render rundt om fredagen og laver frække ting med mus og siger det...
Men! Det er fredag, og dagen i 1.a sluttede med uddeling af disse fine "museboller", da vi havde klassens tid og ugens fortæller:

Er de ikke skønne? De blev delt ud af en af pigerne, som er sådan en sjov, gæv og spøjs en. Sådan en, der kan have skrevet en hel boganmeldelse (de er ikke voldsomt lange i 1. klasse), og når jeg spørger ind til, hvad der står (nogle gange kan børneskrivning være lidt svært at tyde), kan svare med næsten himmelvendte øjne:"´Amen, det ved jeg da virkelig ikke!" og så grine lidt for sig selv. Og så prøver jeg også at holde et grin tilbage og være en meget seriøs lærer, mens jeg yderst pædagogisk forklarer, at hun må gøre sig umage med bogstaverne, så hun i hvert fald selv kan læse dem...

Elsker fredagsfornemmelsen, og i dag var den lidt bedre. For jeg har taget mig sammen. Nogle gange kan ens hoved være helt fyldt med tanker og følelser. Især, når man er ny lærer, har travlt og har sygdom i familien, der fylder. Men jeg fik de der tanker og følelser ud i dag og fik det fortalt. Sikke det lettede. Så nu går jeg på weekend med en opløftet fornemmelse. Og senere i dag har jeg inviteret kæresten med ind til "city", som de smarte siger. Vi skal kigge på lamper (for julegavepengene), ose, spise god mad og måske være lidt kulturelle og se en anderledes film i fx Gloria.
Jeg glæder mig!

God weekend :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...