mandag den 19. september 2011

Det´ for børn!

Der er mange måder at fange sine elevers opmærksomhed på. Et af de bedre trick, jeg kender, som giver meget intenst stirrende øjne hos eleverne og billige point på kontoen til mig, er at putte noget lidt sjovt i ørerne.

 De her robot/skelet-øreringe fra Glitter er et sikkert hit hver gang. Pigerne elsker hjertet på maven og stenene i øjnene, og drengene falder for robotfaktoren.

Men de små ugler er heller ikke at kimse ad. De har en god appel til såvel indskolingselever, som udskolingselever.

Og "matematiklærerøreringene" kan også sagtens fastholde de små i en samtale med mig i laaaang tid (de er et hit at have på til evalueringsdagene inden skole-hjem-samtalerne).

Sådan en mandag morgen som i dag var oplagt til at putte lidt humør i ørerne i form af et par robotøreringe. Det virkede præcis efter hensigten :) Eller måske var jeg en smule savnet efter næsten 3 ugers fravær. Èn af pigerne ville i hvert fald meget gerne vide, hvornår de skulle have mig en HEL dag, for det elskede hun. Jeg smeltede, og elskede dem lige lidt mere, de små pus :)

3 kommentarer:

  1. Jeg har surfet godt og grundigt rundt her inde i blogland og fundet frem til, at det må være dig, der skal modtage min Award. Kig forbi og se hvorfor. Iøvrigt glæder jeg mig til at følge din blog.

    SvarSlet
  2. Hvor er de bare super fine alle de øreringe... og det er da en rigtig god idé til at få opmærksomhed og lidt sjov i hverdagen :-)

    SvarSlet
  3. Diy se her hvordan: Tusind tak :) Jeg er straks gået igang med at følge dit eksempel og surfe lidt rundt. Jeg kigger også straks ind hos dig :)

    Rebecca: Tak skal du have. Jeg har en svaghed for øreringe, men er ikke altid lige god til at huske at bruge dem alle. Man har jo nogle favoritter, og du kan nok regne ud, hvilke der er mine ;)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...