onsdag den 6. april 2011

Tør jeg virkelig tage afsted?!

..Tror nok lige, at det var tanken min kæreste fik, da han kom ud af badet mandag morgen k. 7.00 og så mig trisse rundt med morgenhår og et målebånd om halsen. I fuld sving med at måle diverse ting op rundt omkring i lejligheden.
Søndag havde jeg nemlig "opdaget" et "uindrettet" rum i lejligheden, hvilket egentlig er ret utroligt, når den kun er på 60 kvm...
Efter det lille skabsuheld, blev vi nemlig enige om, at vi skulle male køkkenet og sådan lidt, inden vi skal have et nyt skab op i påskeferien. Og i søndags fik jeg altså kigget på køkkenet med lidt andre øjne, end bare et praktisk rum (det er småt og ikke særlig kønt, og ikke noget, jeg har tænkt, at der kunne gøres noget særligt ved). Pludselig så jeg TUSIND muligheder i køkkenet. Faktisk så mange, så jeg lå vågen om natten og tænkte på det.
Det var nok det, kæresten kunne se i øjnene på mig mandag morgen. Og det kan nok være lidt skræmmende, når man står overfor at skulle afsted på lejrskole i 5 dage, og får lidt bange anelser omkring, hvad ens kæreste (her: mig) kan finde på at gå igang med! Så jeg har LOVET ikke at gøre noget, før han kommer hjem ;)
... Men altså, hvad skal man gøre, når idéerne kører rundt i hovedet på én, og man kommer forbi en genbrugsbutik og finder dem her:

Jeg har en idé om, at de sammen med sorte "designletters" med en tekst a la "Fugl eller fisk" eller "Det smager lidt af fugl", ville pynte på en væg i køkkenet. Så´n en god blanding af kitsch og moderne stringenthed...

Eller man får en idé om at sy viskestykker med grafisk mønster, og lave sin egen miniversion af Muutoreolen her:

Jeg har købt ti dåser bønner (af de store fra grønthandleren) til reolprojektet. Har tænkt mig at tømme dåserne (der skal være meget i min fryser!), beklæde dem med det her "elme"-hyldepapir og spænde dem sammen med et sort gjordebånd ligesom Muutoreolen, og hænge det op, som en lille køkken"reol" til te, kaffe, sammenrullede karklude og viskestykker m.m.
Er helt vild for at gå igang, men skal først lige have skabt plads i fryseren til alle bønnerne - og ikke mindst - have indhentet kærestens tilladelse.

Jeg har en idé om, at han står helt af på at få den her op at hænge:

Så den må vist bare tjene som et ganske ordinært utroligt kitschet kagefad ;)

Ps! Min give away slutter imorgen... 

1 kommentar:

  1. Hvis det lykkes, så ønsker jeg mig en, for det lyder bare så spændende!!! Altså med reolen ;)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...