mandag den 25. april 2011

Jydecensuren har godkendt...

Den "shopper", som jeg lige har lavet færdig. Jeg havde egentlig bestemt mig for ikke at lave noget særligt kreativt her i påsken, da jeg havde brug for at blive lidt "grounded" ved at lave ingenting. Eller... det siger de kloge jo, at man bør, hvis man er et menneske med tendens til at stresse lidt engang imellem.
Må nok erkende, at sådan fungerer det ikke for mig. Så efter at have rendt en del rundt om mig selv igår, fandt jeg et projekt, der ikke var for krævende og for stort- et indkøbsnet, der skal være en gave til en god veninde, der havde fødselsdag igår.

 Det meste af taskens forside består af et broderet stykke fra en pude,som jeg købte for 5-6 år siden. Sådan en, der bare har ligget og ventet på det helt rigtige projekt. Det er nok derfor, at jeg har så meget i mine syskabe og kommoder....hmmm.
 Uden om den sorte "ramme" har jeg syet en kant på af noget utrolig fint ægte 60/70´er-polyesterstof, som jeg fik et rigtig godt stykke af for kun en 10´er for et stykke tid siden. Tør næsten ikke bruge det, for det er så fint, så fint.
Billederne yder ikke helt de fantastiske farver på retrostoffet retfærdighed. De er næsten neon på den der helt særlige retromåde :)
Taskens bagside er af kunstskind og hankene er af noget bredt og kraftigt kantebånd, som jeg har lagt to lag af sammen og givet en stikning. Til sidst har jeg syet nogle runde læderstykker over hankenes ender med lidt neongarn. Nu mangler den bare en tryklås.
Jydecensuren er forresten min kæreste. Nogle gange kan jeg godt rode mig ud i nogle mærkelige kombinationer af materialer, som jeg måske har en fornemmelse af alligevel ikke helt holder, men de minder jo om det jeg så i det der boligblad/den der blog/ den der fancy butik o.s.v.... Og her er jydecensuren god at have. For han kender min mavefornemmelse og stil bedre end mig selv. Godkender han projektet, så kan jeg også være sikker på, at den sidder i skabet i forhold til mine egne kriterier, og at jeg ikke går rundt om det i timer bagefter og forsøger at vurdere det op til noget, som jeg er tilfreds med helt ned i maven.
Idéen om en "shopper" kom forøvrigt efter at have læst i et af de der modeblade, hvor modeskribentens forkælelse til sig selv i denne måned skulle være en shopper (meget ordinær at dømme ud fra billedet, men den hed vist noget særlig fint) til... 6500 kr.!!!! Ville virkelig gerne vide, hvor mange penge man egentlig tjener som modeskribent?!

5 kommentarer:

  1. Godt den gik gennem censuren - for den er bare blevet fin :)

    SvarSlet
  2. Tak Mette :). Og så var det endda helt uopfordret at censuren kom forbi "systuen" og gav sin godkendelse, så det føltes endnu mere skønt og oprigtigt.

    SvarSlet
  3. Hejsa - jeg har givet dig en award, hvis du er med på legen kan du læse mere på min blog. - Mette/hjemmebacht :)

    SvarSlet
  4. WOW - her er fiiiiint!!! Er lige hoppet på som fast læser og glæder mig til at bladre din blog igennem for spændende ting!!

    SvarSlet
  5. Mange tak Frk. Trillingsgaard :) Er glad for, at du kan lide bloggen og vil være fast læser. Velkommen til :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...