fredag den 1. april 2011

Bjørnen kommer!

Grrrrrrrrr...




Et kvarter før tifrikvarteret kom der et kald gennem højttaleren i min klasse. Det var skolens sekretær (og min medsammensvorne) Elin.
Elin ville lige orientere 1.a om, at der for tiden var cirkus i nabobyen. Desværre var der sluppet en bjørn løs, som nu var set tæt ved skolen. Eleverne skulle derfor forholde sig roligt og blive indendøre...
Hviiiin, overraskelse, en del begejstring blandet med lidt frygt, og ikke mindst - stooore barneøjne!
Åh, hvilken fryd det er at være lærer for en 1. Klasse, når det er 1. april og man er en barnlig sjæl :)

3 kommentarer:

  1. Tihi! Ville godt have set deres ansigtsudtryk! På ungernes skole stod der på infoskærmene, at skolebibliotekets python-slange var stukket af, så man skulle lige se sig for nede i skolegården! Synes lærere er blevet noget mere opfindsomme siden jeg gik i skole! ;o)

    SvarSlet
  2. Hvor længe klarede du at tie???

    SvarSlet
  3. Birgitte, det lyder til, at de på dine børns skole, også er ret opfindsomme. Fantastisk idé ligefrem at skrive det på infoskærmene :)! Lurede dine børn, at det var en aprilsnar med det samme?

    Anne, jeg holdt den kun i et par minutter. De blev nemlig pludselig meget nervøse for børnehaveklasseeleverne, der rendte rundt udenfor. Desuden skulle de også til frikvarter, og der har vi en uderegel... Den ville være lidt svær at trumfe igennem, hvis de troede, at der rendte en Bjørn rundt :o) men jeg kan garantere for, at der blev leget mange "fang bjørnen"-lege i frikvarteret!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...