fredag den 29. april 2011

Awardtid :o)

Jeg har været så heldig at få en award fra Mette med bloggen Hjemmebacht. Det er jo immervæk herligt :). Tusind tak Mette! Mette er forøvrigt lærer, ligesom jeg selv, og det glæder jo mit lærerhjerte hver gang, jeg støder på en anden lærer, der også blogger :)

Med sådan en award følger der jo også nogle regler. Først og fremmest skal jeg fortælle syv ting om mig selv. Jeg har i et tidligere indlæg fortalt en hel masse om mig selv - det er jo altid dejligt at få lov at fortælle lidt ;) Men nu forsøger jeg så at fortælle lidt nyt. Så jeg tror, at jeg vil fortælle lidt om, hvad der rører sig i mit liv for tiden.

1: Jeg er dansk- og klasselærer for en 1. klasse, som jeg bliver mere og mere glad for for hver dag, der går. Igår fik jeg svarene på deres læseprøver... Og ved I hvad? De klarede sig bare så fint allesammen, så jeg er lettet og glad gået på weekend i dag :)

2: Jeg er medlem af designkollektivet Workshop Copenhagen, og igår fik vi et par nye medlemmer, som er sprudlende og kreative, og jeg kan slet ikke vente til de starter, så jeg kan suuuuge inspiration til mig.

3: I denne uge har jeg også fået mig en ny cykel. Sådan en dejlig let en, som næsten kører af sig selv... med undtagelse af, når jeg skal op over Valby Bakke! Så jeg har flere dage i træk været ude at cykle aftentur med min kæreste. Igår var vi forbi Damhussøen bl.a., og jeg har fået øjnene op for at Hvidovre egentlig kan være ret hyggelig i forårssolen ;)

4: Jeg drømmer helt vildt om at få råd til at købe en motorcykel, og længslen blev ikke mindre, da min søde kollega i dag bestod sin teoriprøve til netop motorcykelkørekort. Synes det kunne være lidt cool at følges med hende i skole på motorcykel!

5: Igår grinte jeg rigtig meget, da følgende episode udfoldedede sig under dagens sproglige arbejde i 1. klasse:
En elev er et dyr som de andre skal gætte ved at stille spørgsmål:
Elev 1: Er du rød?
Elev (den der er dyret): Ja.
Elev 2: Kan du flyve?
Elev 3 (meget ivrigt viftende med fingeren og nærmest hoppende på stolen): Er du en orangutang??!!!

6: Imorgen har jeg en hel dag derhjemme alene - uden noget program. Jeg kan næsten ikke huske, hvornår det sidst er sket. Det føles MEGET underligt.

7: På søndag skal jeg til en lidt alternativ fejring af en 30-års-bryllupsdag. Parret er rødere end rød, når det kommer til politik, så vi er inviteret til rød frokost, hvor der kun serveres røde retter, og vi skal synge slagsange. Jeg synes det er en sjov og anderledes måde at fejre bryllupsdag på (og så er jeg jo også selv lidt rød ;) ). Nu mangler jeg bare at finde på en rød ret, som jeg skal medbringe. Nogen idéer?!

Næste betingelse ved awarden er, at den skal videregives til 15 bloggere. Jeg har jo lyst til at give den videre til alle på min blogliste, da de jo er der, fordi jeg godt kan lide at læse med hos alle. Samtidig er 15 også rigtig mange, så jeg vælger. at give den videre til 10 bloggere, som jeg ofte kigger forbi (og ikke tidligere har sendt awards videre til). Og så vil jeg også opfordre til at kigge min blogliste igennem - de er der alle og en af den grund, at de er gode blogs :)

De 10 er:

Anne Lotte

Birgitte

Jane

Finn og Eva

Vibeke

Malene

Linsens

Line Katrin Og her MÅ jeg altså lige tilføje, at hvis du er på udkig efter fine illustrationer til væggene, så kig forbi her!

Anne

June

Hvis du har tid, så kig forbi dem allesammen :)

4 kommentarer:

  1. 1000 tak Maria. Jeg har sørme været så heldig også at få den af en anden, har lige puttet den på, men skynder mig lige at skrive dit navn på også. Jeg er meget glad for den.
    Kh V

    SvarSlet
  2. Hej Maria!

    Nej, hvor fedt! Tusind tak :-)

    Lige nu er jeg bare ved at dejse om af træthed! Har været igang uafbrudt siden tidligt imorges, fordi vi har haft børnefødselsdag...og imorgen står den på fødselsdag for familien. Men jeg tager awarden op på søndag eller mandag. Håber det er ok <3

    Knus

    SvarSlet
  3. Tak for det, spændende med sådan en award for os som kun har fire måneders blogerfaring men vi er med på legen :-)

    SvarSlet
  4. Juhuu, jeg har fået en rigtig award.
    Tak :-)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...