mandag den 4. april 2011

Good artist vs. Bad artist

Hmmm, har vist selv et postkort fra Guggenheim liggende med en lidt anderledes tekst: Bad artists copy, good artists steal!
Og det er lige præcis, hvad jeg har gjort i dag, - altså stjålet Jeg har nemlig stjålet idéer med arme og ben.
Det startede egentlig med statementpåskeæggene, som jeg stjal idéen om at bruge papir fra. Så stjal jeg lidt aforismer fra en bog om - ja, aforismer, som jeg havde købt i genbrugsen den anden dag. (Jeg måtte også lige læse op på forordet for helt at få styr på, hvad en aforisme nu var... ). Se det her.

Og for at det ikke skal være løgn, så stjal jeg også lidt idéer fra konceptet om at have sådan lidt moralsk opmuntring og opdragelse hængende i form af et broderet skriftsted!


Jeg er nu ellers ikke et troende menneske (det skulle da kun lige være min faste overbevisning om, at der bor bøhmænd i vaskekælderen), men jeg synes altså at det er rockersjovt med broderede skriftsteder. Ville elske at have et af dem med teksten "Vær stille for Herren" til at hænge over det bord, som kæresten sidder ved og spiller computer - og larmer ;)

Da jeg var færdig med at stjæle idéer, forsøgte jeg at sætte dem sammen på en ny måde med et lille twist, i håb om at være "The good artist". Synes selv det lykkedes meget godt.
...Men I får det først at se imorgen, for jeg har sendt noget af det afsted i dag til en, der måske læser med...
Nå, men jeg synes egentlig det kunne være sjovt at høre, hvor I sidst har stjålet idéer fra..?

7 kommentarer:

  1. glæder mig til at se, hvad du har gang i! Og no shit de der jesus er min hyrde (eller er det byrde?) I love them!

    SvarSlet
  2. Jeg lavede et andet eksemplar af det der hemmelige, som jeg var forbi min med til min søster i eftermiddags, lige inden jeg sendte det første eksemplar afsted mod det sted man ender, hvis man ikke er så god til øl-terningespil ;)
    Søsteren var pjattet med det, men vi har nok også temmelig meget samme humor...

    Men har du set priserne på de der bibelcitater Anne?! De koster jo 300-400 kr.... Vor herre til hest!

    SvarSlet
  3. Lyder ret spændende, glæder jeg mig til at se :-)

    Jeg har sidst hugget ideer fra Etsy.com....nærmere bestemt til en lampe....øhm, bla ;-)

    Jeg har dog ikke engang været så dygtig, at twiste ideen....jeg pimper den bare. Men jeg ville nu aldrig være en kunde til lampen, som den ser ud originalt (Hvis ikke sælgeren på Etsy også har stjålet ideen?)
    Og dem der kan lide hendes lampe, ville nok ikke kunne lide min....så måske er det faktisk min helt egen ide, når det kommer til stykket? ;-)

    SvarSlet
  4. Lyder også spændende med lampen, June. Er der billeder af den på din blog?
    Jeg synes nu også det lyder temmelig meget som om, at det er din helt egen idé du er kommet frem til:) Kunne være sjovt at se billeder af henholdsvis inspirationslampen og din lampe :)

    SvarSlet
  5. Hej Maria,

    Der ligger et billede af inspirationslampen, og så en slags skitse af, hvordan den skulle komme til at se ud. Men min helt egen ide, kan man nok ikke kalde det ;-)

    Der går et par dage inden jeg har min egen lampe færdig.

    SvarSlet
  6. Hej June
    Jeg kan slet ikke finde billedet på din blog. Vil du ikke sende linket til mig? Er jo blevet nysgerrig :)

    SvarSlet
  7. Det er ellers det sidste nye indlæg.....men måske har du kigget på den anden blog jeg har.

    Her er linket :-)
    http://vanflittig.blogspot.com/2011/04/forarsmarked-i-odense-det-arbejder-jeg.html

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...