tirsdag den 14. juni 2011

En skat i kælderen

Pinseferien har sjovt nok været tiltrængt, selvom den jo faldt lige efter Kristi Himmelfart. Måske fordi sommerferien er så nær, og jeg nærmest er der mentalt allerede, og der ingen tvivl er om, at de fleste af mine små pus i 1.klasse også kunne trænge til den.
Men inden da er der meget, der skal nås, og derfor var det også skønt at have lidt tid til at få ryddet op og ordnet et par hængepartier derhjemme, så jeg snart roligt kan tage på ferie.
Da oprydningen i søndags var overstået, gik kæresten og jeg igang med den billedvæg, som vi længe har talt om. Billederne må jeg skylde jer, da den ikke er helt færdig endnu. Dog har jeg et billede at vise. Nemlig billedet af den lille skat, som kæresten hev frem fra kælderen, da vi manglede et par billeder til at fylde væggen ud :
 Frem fra gemmerne hev kæresten nemlig 3 tryk, som han engang havde fået fra en, der for maaange år siden havde arbejdet på et trykkeri. Trykkene er egentlig prøvetryk af litografier. Trykket på billedet ovenfor var vi begge enige om var rigtig fint. Og efter lidt tænken og snakken, kom vi frem til, at det måtte være et Heerup-tryk. Det sagde google også. Det hedder "Elskov i kaffekanden" og tolkningen skulle være således: 

 I litografiet ”Elskov i kaffekanden” er manden og kvinden i færd med at videreføre slægten indenfor hjemmets trygge rammer, mens solen går ned og Amor sender sin kærlighedspil af sted.


Fint og 70´er- like ik´? :)
Det har vist ikke nogen synderlig værdi, men jeg synes, at det er rigtig fint., og så synes jeg også det har en vis charme, at man kan se nogle steder, at der er trykt lidt skævt, da det jo er et prøvetryk. Nu er det hos rammemageren, der skal lave en fin ramme til det, - og SÅ skal der nok komme billeder af billedvæggen :)

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...