tirsdag den 28. december 2010

Lettet, landet og en sløjdlektion rigere



Alt for tidligt i går morges, sådan ca. kl. 6.00 gik jeg ud af min hoveddør for at drage mod Nordjylland. Det var en rigtig fin, hvid og stille københavnsk morgen...



 Også oppe i luften var det en fin morgen.  Fik fornøjelsen af at flyve med en meget glad kaptajn, der netop havde fået et nyt fly - flyet vi fløj i.! `Amen altså,  -hvor fornemt :)

Dagen igår bød derefter på gensyn med kæresten og familien, morgenmad (med gaver! - skøn make up fra Young Blood og penge til... ja, efter i dag har jeg en idé om, hvad nogle af dem skal bruges til), en laaaaang og dejlig middagslur, afprøvning af Craniumspillet, som jeg og kæresten havde fået i julegave (sjovt!), og som altid, når jeg er på besøg i det nordjyske - masser af god mad og rødvin - uhmmm.

Selvom man er langt væk hjemmefra og uden sin symaskine og materialer og redskaber, så kan "skabertrangen" godt overmande en. I dag var det mig, der blev overmandet. Så jeg er gået i gang med at lave nogle coasters til glas, krus, flasker mm., som jeg har set på bloggen how about orange.
Heldigvis har min svigerfar følgende ting, som var ret essentielle for projektet:
1: En god brændestak med træ. der er tørret langsomt (ja... det skal der åbenbart til, siger de kloge mænd)
2. Et job som lærer = adgang til et sløjdlokale
3: Tid og lyst til at hjælpe sin søde svigerdatter ;)

Jeg nåede at få skåret, slebet og malet med sværte blandet med vand på et par stykker af dem.Imorgen skal de lakkes, og så må vi se, om de får det der fine rustikke look, som jeg havde tænkt mig (læs= set på billeder).

Sidst på eftermiddagen nåede vi også forbi nogle venner - med en lille sø - med ekstra skøjter - med tid til at vi kunne afprøve dem. Ihhhhhhh, hvor var det sjovt at prøve igen - og jeg ku´(!), selvom det mindst er 10 år siden sidst! Så det er nok i et par skøjter, at nogle af julegavepengene bliver investeret :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...