onsdag den 14. marts 2012

På loftet

Gemmer der sig ofte skatte. Og så en hel masse ragelse.
Jeg fik spenderet en god portion timer på min mors (og min fars) loft i vinterferien. Det var ikke kun et ryddeligt loft, vi fik ud af det, men også en walk down memory lane.

Blandt andet dukkede min fars gamle skrivebord op. Det blev en af de ting, som vi ikke smed ud. For prøv lige at kigge på det; Kunne det ikke blive fint, hvis kanter og sidebeklædning blev malet sort, skuffefronterne blev malet hvide, og grebene sorte?
Jeg synes det kunne være lidt fint og hyggeligt at beholde bare en af de ting, som min far har brugt meget, bare i en opdateret version.
Udover skrivebordet, fandt jeg så også enorme bunker ragelse. Jeg har flyttet en del gange efterhånden, og hver gang er resterne af flyttekasserne endt på mine forældres loft. Det måtte jeg så betale for ved oprydningen i ferien. For hold da op!
Der var små sedler og opgaver helt tilbage fra gymnasietiden. 
Jeg morede mig gevaldigt undervejs. Især, da jeg fandt en 1.g´s-opgave i dansk, hvor min dansklærer i temmelig upædagogiske vendinger gav sin mening om, hvilket stykke arbejde, jeg der havde udført. Responsen havde han afsluttet med kommentaren om, at jeg vist totalt manglede faglig selvindsigt - og så et 6-tal med hele to pile nedad! 
Sidenhen er jeg blevet lærer med linjefag i dansk - med et 12-tal .Og måske er jeg også blevet en smule mindre fnisende, seddelskrivende og teenagedoven ;)

7 kommentarer:

  1. Hvordan et skrivebord har min far også. Den står stadig og min mor har også malet den, men sat en anden bordplade på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor skægt Alice. Det er åbenbart et meget holdbart skrivebord ;)

      Slet
  2. Det er skønt det skrivebord! Det kan jeg godt forstå du vil bruge.
    He he, til de gamle stile! Jeg fandt også en kasse fra gymnasietiden og op til flere disketter med gamle opgaver! Jeg ejer ingengang en computer med diskette drev idag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ik :). Sjovt med disketter. Jeg tror ikke, at mine elever ville ane, hvad det var! Det sjove er, at word "save"-ikon jo er en diskette. Lidt pudsigt, når det om ikke så længe ikke vil give mening for de fleste brugere af word!

      Slet
  3. Mine 6.klasses-elever sad den anden dag og skulle gemme et projekt på lovemyhome.net og kunne ikke finde gem-knappen. Jeg sagde til dem, at de skulle klikke på disketten, hvorefter de undrende spurgte:" Hvad for én?"... :0) Ak ja!

    SvarSlet
  4. Dejlig du vil læse med inde hos mig :) Jeg er da helt klart også med her inde :)

    SvarSlet
  5. Selvfølgelig vil jeg det. Det er jo en superfin blog :). Herligt, du også er med her.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...